آغاز جشنواره مجسمه‌های شنی در بندرکیاشهر
نوشته شده توسط : احسانی
با حضور 60 هنرمند کشور صورت گرفت
آغاز جشنواره مجسمه‌های شنی در بندرکیاشهر

خبرگزاری فارس: جشنواره مجسمه‌های شنی با حضور 60 هنرمند کشور در بندرکیاشهر آغاز شد.

خبرگزاری فارس: آغاز جشنواره مجسمه‌های شنی در بندرکیاشهر

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کیاشهر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ظهر امروز در جریان برگزاری جشنواره مذکور اظهار داشت: جشنواره مجسمه‌های شنی با هدف ایجاد نشاط و شادابی برای مسافران و به منظور ماندگاری آنها در استان آغاز شده است.

امید عزیزی افزود: این جشنواره با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، موسسه فرهنگی، هنری آرنا، فرمانداری آستانه‌اشرفیه، بخشداری و شهرداری بندر کیاشهر تا 10 فروردین در مکان پل چوبی ساحل بندر کیاشهر در حال برگزاری است.

وی، ساعت برگزاری این جشنواره را از 9 صبح تا 20 عصر به صورت یکسره عنوان کرد و ادامه داد: هنرمندان با ساخت تندیس‌های شنی به خلق آثار هنری و فرهنگی در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌پردازند.

این مسئول، زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره را در 9 فروردین در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  بندر کیاشهر ذکر کرد و یادآور شد: به تعدادی از برگزیدگان جشنواره با حضور هنرمندان سرشناس کشور جوایز و تندیس جشنواره و نیز دیپلم افتخار و لوح سپاس تقدیم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی بیشتر مردم با آثار فرهنگی و تاریخی استان و شهرستان و معرفی ظرفیت‌های موجود بیان کرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: این نخستین جشنواره شنی است که با مشارکت میراث فرهنگی برگزار می شود و مقرر است با برنامه‌ریزی منسجم‌تر در چهار فصل سال نیز برگزار شود.

وی ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی، طبیعی، تاریخی و کشاورزی گیلان را فراوان دانست و تصریح کرد: در تمام بخش ها جشنواره‌هایی را در سال گذشته در استان برگزار کردیم و امسال نیز علاوه بر جشنواره‌های متنوع نوروزی جشنواره مجسمه شنی را در دستور کار خود قرار داده است.

 





:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: